Sunday 22 December 2019

BALIK PULAU NATURE XPLORATION

Haii..Haii.... Haaippp! 
Dah lama kan aku tak menaip tulis blog ni.. since aku kenal dengan blogger2 tersohor ni mula la aku bersemangat nak fefeeling jd blogger balik kan... Orang buat aku pun nak buat... kalooot!

Ok, ni aku saja nak share la momen2 terakhir aku dalam TM ni, aku berpeluang untuk join event2 yang diselia oleh pegawai2 TM tersohor di Penang ni.. 

So, kali ni aku p event di Balik Pulau.. kali ni lebih kepada aktiviti explorasi tempat tarikan pelancongan yang belum feymes di Penang ni.. bila sebut Penang, semua orang fokus di Georgetown, Batu Ferringhi.... BORRRINGG.... hahaha

For your information, Balik Pulau ni pun ada tarikan yang tersendiri yang tidak kurang hebatnya.. satgi aku  sertakan gambar2 sekitar aktiviti yang kami dah explore haritu. Antaranya, mangrove tour... MANGROVE TOURR???? yesss macam MANGROVE TOUR di Langkawi tu, tapi berbezanya, di sini bermula dari Taman Negara Pulau Pinang dan berakhir di Balik Pulau tau!

Bukan Mangrove tour saja kita nak focus, aktiviti hiking didalam TNPP pun menarik utk dilakukan. Promosi kali ini lebih kepada nature yerr... 

Haaa kalau tengok dalam gambar ni, kami diberi peluang merasai pengalaman naik ATV dan meneroka kawasan kampung di Balik Pulau.. 

Aku takmau share details, just short and simple jerr nak share dengan hampa untuk membuka mata dan idea kepada anda yang teringin nak datang Penang tapi taknak buat benda2 cliche... hehehe
Naik bot dari Taman Negara Pulau Pinang ke tempat penyelidikan CEMACS

 
Nampak tak macam apa tu?? ni buaya darat sumpahan hahahaha

Makan-makan kat Pantai Teluk Kampi

Pusat Pemuliharaan Penyu 

View dari hotel Sport Fishing Teluk Bahang 


ATV tour di Balik Pulau
 ni wa punya boss En Ahmad Husni bersama Encik Ali (bukan Ejen Ali) Nature Guide di Teluk Bahang 

No comments:

Post a Comment

Penang Perak Kick Off Conference

PENANG & PERAK VM2020 KICK OFF CONFERENCE  Program sehari ini disertai seramai 300 orang penggiat industri pelancongan di Perak dan...

aku suka dia

aku suka dia